سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ |۱۶ محرم ۱۴۴۶ | Jul 23, 2024
دکتر عطاء الله رفیعی آتانی

حوزه/ رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس گفت: این مرکز با مجوز رسمی دبیرخانه حمایت از کرسی های نظریه پردازی شورای عالی انقلاب فرهنگی در حوزه های سیاستگذاری و قانونگذاری با اعطای امتیازهای ویژه، کرسی های نظریه پردازی، نقد و نوآوری را برگزار خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، دکتر عطاء الله رفیعی آتانی در سخنانی خاطرنشان کرد: دبیرخانه هیأت حمایت از کرسی‌های نظریه پردازی، نقد و مناظره شورای عالی انقلاب فرهنگی در نامه‌ای رسمی، کمیته دستگاهی کرسی‌های نظریه پردازی، نقد و مناظره را به مرکز تحقیقات اسلامی مجلس اعطاء کرد و این مرکز صاحب کمیته دستگاهی در دبیرخانه هیأت حمایت از کرسی‌های نظریه پردازی شورای عالی انقلاب فرهنگی شد.
وی ادامه داد: بر همین اساس، این مرکز بنا دارد در حوزه مباحث مربوط به قانونگذاری و سیاستگذاری اقدام به برگزاری کرسی های ترویجی و فعالیت های علمی در راستای کمک به اهداف مجلس شورای اسلامی نماید.
رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس بیان داشت: وظیفه کمیته دستگاهی ، جهت دهی و ترغیب همایش ها، نشست ها، هم اندیشی ها و کارگاه های آموزشی و فعالیت های پژوهشی و تخصصی دانشگاهها حوزه علوم انسانی و اسلامی در راستای تولید و توسعه علم است.
دکتر رفیعی آتانی خاطرنشان کرد: تعیین و تصویب برنامه های اجرایی دانشگاهها و مراکز علمی در راستای تولید علم و برگزاری کرسی ها، بررسی اولیه طرح نامه‌ها و صلاحیت ناقدان پیشنهادی از طرف دانشگاه‌ها، نظارت بر حسن برگزاری کرسی‌ها (تعیین ناظر علمی و ناظر حسن اجرا) ... از دیگر وظایف کمیته دستگاهی می باشد.
از سوی دیگر، بسترسازی، ساماندهی و فرهنگ سازی در راستای عملیاتی نمودن کرسی های علمی، ایجاد انگیزه های لازم در برگزاری کرسی های علمی، تقویت، تسهیل و نظام مند نمودن فرایند برگزاری کرسی ها در دستگاه های پژوهشی، تحقیقاتی و آموزشی، شناسایی ظرفیت های بالقوه و بالفعل فعالیت های علمی ـ پژوهشی، گروه های تخصصی و نخبگان در برگزاری کرسی های علمی، داوری و نقد از دیگر اهداف کمیته دستگاهی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha